Til forsiden
Håpet Økologisk AS
Telefon: 51 82 82 51
Faks: 51 58 59 36
E-post: kundeservice@hapet.no
:: Hovedside
:: Nyheter
:: Vareutvalg
:: Hvordan bli kunde
- Kundebetingelser
- Bedrifter
:: Dyrkingssteder
:: Sunn livsstil
:: Samarbeidspartnere
:: Om oss
:: Oppskrifter
:: Økologiske linker
:: Kontakt oss
:: Temaark om økologi

BETINGELSER

1. Om å abonnere på økologisk frukt og grønnsaker

Det finnes ikke noe bedre enn friske, saftige og sprø frukt og grønnsaker. Vi er opptatt av å levere så ferske varer som overhodet mulig, og derfor fungerer abonnementsordningen best hvis du får ukentlige leveringer av de varene du ønsker.

Kassestørrelser:
Liten kasse, verdi ca. kr. 220,-
Mellomstor kasse, verdi ca. kr. 270,-
Stor kasse, verdi ca. kr. 320,-

Du velger selv hvilke varer du ønsker i kassen din direkte via websidene, og du kan endre størrelse og varesammensetningen når du ønsker. Hvis du ønsker en endring fra neste levering er det viktig at du gjør endringene innen kl. 24.00 to dager før leveringsdagen din. 

2. Vareutvalget følger sesongene i naturen

Økologisk er dyrket på naturens egne premisser. Frukt og grønt blir dyrket i jord og uten sprøytemidler og giftstoffer. Varene modnes i sitt eget tempo og tar til seg det de trenger av solen og naturen. Varene følger årstidene og har hver sin sesong. Det betyr at avlinger kan slå feil på grunn av vær for eksempel. Vi gjør vårt beste for å gi deg de varene du ønsker, men innimellom må vi foreta andre valg for å kunne gi deg den kvaliteten du ønsker.


3. Leveringsdager og åpningstider for Håpet Økologisk AS

Håpet Økologisk har følgende leveringsdager:

Tirsdag: Stavanger sentrum vest, Hundvåg, Tasta/Dusavika, Randaberg, Hafrsfjord, Kvernavik, Storhaug
Onsdag: Sandnes, Stokka, Madla, Sola
Torsdag: Våland, Hillevåg, Hinna, Gausel/Forus og Tjensvoll

Kontoret er vanligvis betjent mandag - fredag kl. 09.00 - 15.30

4. Frister for endring av abonnement
Frist for å foreta endringer i ditt abonnement er satt til to dager før leveringsdag frem til kl. 24.00. Vi kan ikke garantere at endringer gjort etter denne fristen vil bli registrert.


5. Ferie, flytting eller endring av kasser

Du kan når som helst endre ditt abonnement eller ta en pause i abonnementsordningen ved å sende en e-post til kundeservice@hapet.no. Forutsetningen er at endringen foretas innenfor fristen. Se punkt 4.


6. Omkostninger for transport

Naturligvis påløper det kostnader i forbindelse med at vi leverer varene helt hjem til døra. Du betaler kr. 40,- i omkostninger ved hver levering uansett hvor mye varer du kjøper. Ved å håndtere omkostningene på denne måten kan vi holde prisene på varene så lave som mulig. Det skal lønne seg for deg å handle mye.

7. Betalingsbetingelser

Ved hver levering får du en kvittering i kassen din med informasjon om varene du har bestilt, oppskrifter osv. I slutten av hver måned får du en faktura på leveringene du har hatt i denne måneden. Sparer du på kvitteringene kan du sammenlikne med fakturaen.

8. Manglende betaling

Vi er helt avhengige av at du betaler for de varene du mottar. Ved manglende betaling vil levering kunne opphøre og du vil bli tilleggsfakturert etter de til enhver tid gjeldende offentlige satser ved for sen betaling.  Dersom betaling fortsatt ikke skjer, vil forholdet bli oversendt til inkasso.

9. Reklamasjon

Er det noe feil ved leveringen er det fint hvis du gir oss tilbakemelding snarest mulig slik at vi kan rette opp feilen til beste for alle.
Reklamasjon skjer pr. telefon eller ved e-post. Noen ganger kan det være aktuelt å kjøre ut for å bytte ut varen med en gang, eller du vil ved neste levering få erstatningsvare/varer. Vi tar forbehold om utsolgte varer, endringer og tastefeil. Har du fått en dårlig vare er det viktig at du oppbevarer den på rett måte fram til den kommer til oss.

Vi jobber hele tiden for å forbedre våre rutiner, og er avhengig av dine tilbakemeldinger som kunde.


10. Oppsigelse av abonnementet

Oppsigelse av abonnementet skjer skriftlig pr. brev eller e-post. Oppsigelsen skal være oss i hende innenfor fristen for endring (se punkt 4). I slutten av måneden vil du bli fakturert for de leveringene du har hatt i denne måneden.

11. Kundenummer

Alle abonnenter får et eget kundenummer. Benytt dette ved henvendelser om abonnementet ditt, og vi slipper unødige feil.

12. Informasjon

På hver kvittering du får i din kasse skriver vi litt om varene, oppskrifter og annet relevant. Denne informasjonen kan du også finne på våre websider www.hapet.no. Ønsker du å abonnere på nyheter kan du registrere deg her.

100% økologiske varer -
- mest mulig norske

 


Bestill bedriftsfrukt


   Husk:

Returkasser
De grønne kassene skal helst returneres ved påfølgende leveranse ved at de plasseres der sjåføren skal sette fra seg den nye grøntkassen.


RawFood for Dummies - Håpet arrangerer et introduksjonskurs i RawFood for sine kunder der vi lærer om RawFood og detox, vi deler opp oss i mindre grupper og lager maten som vi spiser i felleskap. Kursleder er Hilde Helle Olsen som noen kanskje kjenner fra tidligere kurs eller fra butikken. 
Ny dato: en lørdag i vår engang, info kommer i grøntkassen.